Z metaanaliz wiemy, że po każdej depresji ekonomia ożywia się bardzo szybko. W ciągu miesiąca od pierwszych pozytywnych wiadomości (w naszym przypadku o leku lub szczepionce) ekonomia robi wielki skok. Dane historyczne pokazują, że już sześć miesięcy po początku poprawy, ludzie znów nie myją rąk – pisze Miłosz Brzeziński, doradca w zakresie efektywności osobistej i społecznego rozumienia zjawisk psychologicznych, na blogu poznańskiego dealera Volvo Firma Karlik. Dzielenie się z klientami poradami autora m.in. „Głaskologii” i eksperta Dzień Dobry TVN czy CNBC Biznes, to nie jedyny sposób radzenia sobie dealera z biznesem w czasach zarazy.



Od ponad dwóch lat Volvo Firma Karlik prowadzi bloga www.madebykarlik.pl, o charakterze lifestylowym.  W komunikacji prowadzonej z odbiorcami stawia na wartości  i odwołanie do szwedzkiego dziedzictwa marki Volvo.  W internetowym serialu #KarlikOnTour poznański dealer zachęca do zdrowego stylu życia i przybliża filozofię LAGOM – szwedzką sztukę życia w harmonii według zasady dokładnie tyle, ile potrzebujesz oraz OMTANKE, czyli troskę o własne zdrowie i środowisko naturalne. Bohaterami kolejnych odcinków byli, między innymi, znana z serialu Na Wspólnej, aktorka Grażyna Wolszczak, Leszek Lichota czyli Wiktor Rebrow z serialu Wataha, zwycięzca TOP CHEF POLSKA, szef kuchni Tomasz Purol oraz zwycięzca Wimbledonu, tenisista Łukasz Kubot. W okresie kryzysu wywołanego koronawirusem serial #KarlikOnTour dzięki uniwersalnym przekazom jest niezwykle aktualny.


 


Kontynuacją wyznawanej filozofii życia w zgodzie z naturą i z samym sobą jest cykl wpisów „Miłosz w czasach zarazy”, który powstał dzięki  współpracy z psychologiem Miłoszem Brzezińskim i jest dostępny na profilu FB @VolvoFirmaKarlik  oraz na blogu. „Naszą intencją jest „oswajać to, co nieznane, zachęcać do gimnastyki intelektualnej, wywoływać uśmiech na twarzy, trenować uważność.”  – mówi Grzegorz Urbański, PR&Communication Manager w Volvo Firma Karlik.

 

 


 


Nowa rzeczywistość, wywołująca z jednej strony obostrzenia formalne, z drugiej obawę o  zdrowie własne i najbliższych spowodowała, że branża automotive zmieniła sposób komunikacji z klientem. Środki dezynfekujące obecne w  salonach, rękawiczki ochronne dla pracowników i klientów czy specjalnie wydzielone strefy to dziś absolutne minimum.  Obecnie dealerzy w procesie sprzedaży wykorzystują w jeszcze większym stopniu kanały Digital. Volvo Firma Karlik proponuje  wirtualny salon, wideoprezentację konkretnych modeli samochodów, usługi door to door czy sprzedaż za pomocą kilku kliknięć. „Nowa rzeczywistość wymaga nowych metod. Dziś niemal wszystkie usługi w naszej ofercie są dostępne online, dzięki czemu Klient może bezpiecznie pozostać w domu. Jeśli  chce obejrzeć samochód, przygotowujemy dla niego wideorozmowę, gdy korzysta z naszego serwisu, nieodpłatnie ozonujemy jego samochód. Jesteśmy gotowi, by w sposób bezpieczny i profesjonalny odpowiedzieć na wszystkie potrzeby” – wyjaśnia Rafał Król, dyrektor zarządzający w Volvo Firma Karlik.