EX30 Cross Country – Mały Suv do wielkich przygód
Volvo EX30 Cross Country to najmniejszy elektryczny SUV marki, który pozwala odkrywać to co nieznane i dotąd nieosiągalne... To auto stworzone dla tych, którzy pragną od samochodu czegoś więcej niż tylko środka transportu. Cross Country to synonim przygody.
CC to auto dla odkrywców.
Poprzednik Cross Country czyli elektryczne EX30 było typowym miejskim autem. Mały kompaktowy SUV, charakteryzujący się minimalistycznym designem pozwalał wślizgnąć się i zaparkować niemal wszędzie, w mieście radził sobie doskonale. Cross Country to odpowiedź Volvo na rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi, które łączą cechy samochodów miejskich z możliwością poruszania się po trudniejszych nawierzchniach. Teraz EX30 pozwala na znacznie więcej, oprócz eksplorowania miejskiej dżungli, swobodnie i bez obaw możemy zapuścić się nim do lasu, czy na błotniste tereny. Cross Country w porównaniu do swojej poprzedniej – typowo miejskiej wersji – zyskał m.in. większy prześwit, większe specjalne terenowe opony i napęd na cztery koła ułatwiają poruszanie się po mniej uczęszczanych trasach. Ten elektryczny i kompaktowy SUV aż się prosi żeby zjechać z utartych szlaków.
Nowoczesny design.
Wystarczy na niego spojrzeć i od razu widać, ze to auto stworzone do przygód. Cross Country aż krzyczy: „weź mnie do lasu”. Zewnętrznie nowe EX30 ma bardziej robustny wygląd, to co wyróżnia CC to poszerzone za pomocą specjalnych nakładek błotniki, przemodelowany zderzak i coś bardzo charakterystycznego czyli... wzór na przednim grillu, przedstawiający topografię szwedzkiego pasma górskiego Kebnekaise.
Minimalizm to jego drugie imię.
W Cross Country próżno szukać przycisków i guzików, manetek – wnętrze auta utrzymano w nowoczesnym, minimalistycznym stylu. Duży tablet to wielkie centrum sterowania – w nim ustawimy dosłownie wszystko, od lusterek, po systemy bezpieczeństwa i ogrzewanie. System Google oferuję nam głosowy dostęp do map, dzięki czemu w każdej chwili, bez odwracania wzroku od drogi zmienimy trasę naszej nawigacji, aby dotrzeć w nieznane. Kiedy my będziemy obcować z natura, dzięki aplikacji włączymy ogrzewanie w naszym Cross Country, po wojażach wsiadając do nagrzanego auta.
Choć to najmniejszy elektryczny SUV wbrew pozorom pomieści naprawdę dużo. Minimalistyczne i dość surowe wnętrze kryje sporo schowków. Oprócz standardowego pod tabletem, dużo miejsca na najpotrzebniejsze rzeczy znajdziemy w drzwiach, a wielofunkcyjny tunel środkowy pozwoli ukryć naprawdę wiele. Dodatkowo z tyłu pasażerowie zyskali nowy schowek, wysuwany spod tunelu środkowego. Pojemność bagażnika tego najmniejszego SUVa Volvo wynosi 318 litrów.
Mały i szybki.
Wersje Cross Country dostaniemy w dwusilnikowej odmianie 4×4 (Twin Motor Performance), a moc układu napędowego to aż 428 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 543 Nm. Jak na elektryczny samochód przystało EX30 Cross Country jest piekielnie szybki. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,7 s, zatem CC jest wolniejszy tylko o 0,1 s od swojego poprzednika. Warto przypomnieć, że prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. W cyklu mieszanym w Cross Country na jednym ładowaniu jesteśmy wstanie pokonać 427 kilometrów. To auto stworzone do przygód, małe, szybkie i... silne. Cross Country da rade holować przyczepę o maksymalnej masie 1 600 kg.